MAKLUMAN UPDATE UCAM

Seperti sedia maklum, saya sudah menamatkan pengajian saya di UCAM pada 2015. Jadi untuk sebarang info terkini, boleh layari laman web rasmi :


&



Sihat ke ??

Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum w.b.t....

Sumber : Google
Lama nya tak update blog ni. *tsk tsk tsk*
Well, nak kata malas tu YUP. Nak kata wifi slow YUP. Nak kata netbook slow YUP.

Dah bertahun netbook ni slow, so minggu lepas bagi dekat adik untuk minta bantuan dari kawan dia check kan apa masalah netboo ni. Serius, perfomance slow, main game Solitare pun tak boleh. Sebelum ni hantar format dekat kedai merangkap saudara lah jugak, nak kata dalam masa sehari bagi tu tak lah juga. Tapi rasa kurang seminggu bagi sebab last minit punya problem, so lantak lah. Hahahaha..

Masuk 4 tahun, Alhamdulillah member adik sudi membantu. Since he learn coding in college, so yup. Ok, abaikan. Hahahahaha....

Masalah netbook beloved ni, untuk gaming tu ranking hanya 1.0 ! Sakit jiwa tau. Bila gaming tu 1.0, mungkin effect pada benda-benda lain. Index netbook bawah dari 2 ! Ya Allah, dah lah aku ni suka edit gambar guna photoshop ! *huaaaaaaaa*

Seminggu juga dia tolong baiki, ingatkan hari Ahad lepas siap dah. Tapi adik cakap, dia jadi looping ke apa tah. Dah install driver nya, dia reinstall berkali-kali. So, dia bedah lagi sekali netbook aku ni. Kesian pula, dah lah buatkan tanpa bayaran. Bila dah siap, adik tanya tak nak ke bayar dia sikit? AKu pun terfikir gak nak belikan apa, duit memang tak cukup.

Adik bagi cadangan simple yang disukai lelaki tapi nak murah-murah je. Suria. *ehem, rokok ok* Hahahaha.... for the first time, I gave my brother that money and ask him to buy cigarette for his friend ! *laugh out loud* That was my first time !

Aku ni dah lah anti-rokok, tapi dia dah bantu baiki netbook aku ni, rela hati jelah. *menangis tepi bucu pintu* Yup, Alhamdulillah. Netbook dah takde Windows 10, back to reality untuk menggunakan Windows 7, which he suggest me to do so. Lantok lah, asalkan netbook ni dah sihat seperti sediakala. Kesian dia, 3 tahun sakit kritikal. *yang tuannya tahu nak pakai je*

Sekarang misi mencari software photoshop pula.. Dia cadangkan guna photoshop 4 ke macam mana tah. Lebih ringan. Well, aku ikut nasihat budak coding. *hahahaha*

And, misi mengedit akan bermula semula. Dan sebagai permulaan baru, sebagai pengurus fotografer Kelantan sorang tu.. Hahahaha...

Comments

Popular Posts